´Kristoffer Hedberg


Tryck på Play och lyssna medans ni läser det här inlägget.

Jag tänkte skriva lite om en artist jag verkligen tycker att ni ska kolla in, lyssna in er på och älska!
Jag vet att jag tjatar om honom ganska ofta, men det hade jag verkligen inte gjort om det inte var något bra!
Det är i alla fall Kristoffer Hedberg jag pratar om!

En kille från Trollhättan som är född 85, han fyller alltså 24 år i år.
En ung kille som har otroligt mycket att ge! Spelar gitarr och munspel och har en underbar sångröst som i alla fall får min mage att pirra, och hans texter är fantastiska!

År 2006 släppte han sitt debutalbum, Stjärnor, neonljus och sotiga drömmar. Men jag har inte turen att ha fått vara med sedan dess. Nej, jag upptäckte honom för ungefär ett år sedan, två år efter debutalbumet släppts, precis innan andra albumet skulle släppas om jag inte missminner mig. Faktiskt på Kafé44 då också! Precis då hade jag träffat en vän som jag stog och pratade med, så ska jag vara ärlig så lyssnade jag inte så noga, jag åkte ju ändå dit för att se Lasse Lindh.

Trots att jag inte lyssnade så bra så var det något som gjorde att jag ville kolla upp honom. Under spelningen hade han sagt sitt namn många gånger, vilket gjorde att till och med jag, som aldrig minns namn, mindes. Så jag letade upp honom på myspace och youtube, och fastnade direkt.

Runt lucia fick jag se honom igen. Var jag inte fast innan så var jag det verkligen då! Jag blev helt kär i musiken och köpte med mig det alldeles färska andra albumet hem. Det albumet heter Ett helt vanligt ögonblick.

Kollar man på mina mest spelade låtar på min ipod idag så ser det ut såhär:

Nu nollställdes det här tidigare iår, men det var ungefär likadant innan, förutom att Kom Kampsång låg överst och hade ungefär 800 spelningar, men ni förstår principen.

Min favoritlåt från hans andra album är, som ni kan se på bilden ovan, Vem var det som sköt Kurt Cobain.
Den finns tyvärr inte ute på varken Youtube, Myspace eller Spotify, så ni ska få höra en annan otroligt bra låt från det albumet!

Kristoffer Hedberg - Ikväll är vi rebeller

I torsdags fick jag se honom igen. Ärligt talat är jag osäker på om det var tredje eller fjärde gången. Men däremot är jag helt säker på att det var den bästa gången! Både när han spelade innan Lasse med bara nytt material, och mysspelningen efteråt med bara gammalt.

Kommentarer som jag och han fick var så starka så att jag tror att han blev väldigt rörd och han ler nog åt det fortfarande.

En tjej som jag lurat med mig till konserten som egentligen inte lyssnar på Lasse så jättemycket, och aldrig hört talats om Kristoffer log som aldrig förr på vägen hem och tackade mig för att jag hade tagit med henne. Annars hade hon aldrig hittat Kristoffers musik. Ett album fick hon med sig hem, och jag har märkt att det har gått på repeat hemma hos henne, precis som hemma hos mig!

Hon sa även hon sällan fastnar så mycket för musik som hon gjorde för Kristoffers. Och att hon gillade det extra mycket för att hon hade sett honom live och därmed märkt att det är äkta. Han låter verkligen så underbart som på skivorna!

En kille sa till Kristoffer och oss andra som satt vid mysspelningen att han gått dit som ett stort Lasse-fan, men skulle gå hem som ett ännu större Kristoffer-fan.

Varför jag skriver det här inlägget är för att jag tycker att alla borde lära känna Kristoffers talang. Jag tror att han garanterat kommer bli någonting stort, bara han vet att det är det här han vill göra, och det har han sagt till mig att han vill.

Låten ni fick höra i början av inlägget heter Jag faller i dig, och just den versionen är från hans livedvd.

För fler låtar, besök Kristoffer Hedbergs Myspace.


En bild sen i torsdags när han satt och spelade lite gammalt material medans vi var ungefär tio totalt förtrollade personer av olika kön och olika åldrar satt på golvet och lyssnade och önskade nog mest att det aldrig skulle ta slut.


Nu kan jag inte annat än att sluta med ett lycka till!
Lycka till Kristoffer med allt! Hoppas på att få se dig snart igen!

Skriv gärna vad ni tycker om musiken i en kommentar här nedan!
Han kommer nog att läsa han också..

Kommentarer
Postat av: Maja

åh, han har en underbar röst!

2009-09-06 @ 22:17:41
URL: http://majaiisakssoon.blogg.se/
Postat av: nathalie

grymt fin låt, låtarna du skickade över går på repeat så fort jag får chansen!



kul att du är igång och uppdaterar igen!<3

2009-09-07 @ 17:00:13
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: S as in Sofia

Åh du är tillbaka på riktigt? :):) saknat din blogg vännen!

2009-09-07 @ 19:37:42
URL: http://sasinsofia.blogspot.com
Postat av: Evelina

Även om du redan skrivit om min reaktion, så måste jag bara skriva att JAG ÄR VERKLIGEN KÄR i "ett helt vanligt ögonblick"

Tack till Kristoffer för hans musik!!

2009-09-07 @ 21:06:10
Postat av: Verkligen fin lat med Kristoffer :) Du e toppen pa att skriva Nattis :) kraaaaaaaam

2009-09-07 @ 21:21:31
Postat av: Elinor

sv: underbar är väl mera rätt ord. Det var länge sedan jag kom från en konsert så glad. Älskar den killen.

2009-09-07 @ 21:29:06
URL: http://santippa.blogg.se/
Postat av: Malin

jag ser verkligen fram emot det nya albumet.

kristoffer är som grädden på moset nu när det i stort sätt är höst, superbra.



saknar dig tastii!

2009-09-08 @ 17:16:05
URL: http://basriff.blogg.se/
Postat av: Elinor

sv;Visst.



Jag gillar honom. Han var duktigt och kommer nog bli större. Har aldrig hörtals om honom förut så det blir nog att lyssna i framtiden kanske.

2009-09-08 @ 17:53:47
URL: http://santippa.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: ja precis, men känns ändå pinsamt ;) haha

2009-09-08 @ 20:14:26
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

Okej jo kan nog lyssna lite senare =)

2009-09-08 @ 20:45:32
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Maja

svar : nej jag brukade inte lyssna på han.

Men sen jag hörde han , från din blogg så har jag börjar lyssna lite på han .

Han har en underbar röst!

skriv gärna lite mer av han i din blogg :)

2009-09-08 @ 21:22:11
URL: http://majaiisakssoon.blogg.se/
Postat av: Tobias

haha mhm, hon var utklädd till strippa, inte snyggt ;)

2009-09-08 @ 22:30:04
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Tobias

haha ja usch vilken dåre ;) haha!

2009-09-08 @ 23:07:34
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0