´Konserten på Kafé44

Hej på er!

Jag vet att klockan är efter två på natten och att jag ska upp imorgon till skolan. Men det hindrar mig inte från att blogga. Inte idag. Anledningen till att jag bloggar nu och inte lägger mig är att jag vill passa på medans pirret i kroppen fortfarande är så här tydligt.

Jag tänkte berätta lite om konserten. Ni kanske förstår att jag inte tänkte sitta och lägga in bilder nu, men det kommer en annan dag, kanske imorgon.

Imorse när jag vaknade var jag inte ett dugg sugen på att åka till Stockholm för att gå på konsert. Jag kände att jag absolut inte orkade kliva upp efter en sömnlös natt, fixa mig och åka till Stockholm, sen krångla hem igen. Sen kom jag på att om det så är det sista jag gör så ska jag på den här konserten. Så var det bara!

Sagt och gjort. Jag gjorde mig i ordning ganska snabbt och tog på mig så lite kläder som möjligt, av egen erfarenhet av Kafé44's lokaler. Närmare klockan fem var jag inne i Stockholm. Jag hade lurat med mig en fin vän, och väl i Stockholm mötte jag fler underbara vänner från Sveriges alla hörn!

Efter mycket väntan utanför Konsertlokalen så stog vi äntligen framför scenen. Underbart!

Det började med Kristoffer Hedberg. Som jag längtat efter att få se honom live igen! Hade inte sett honom sen luciahelgen. Han spelade bara nytt material, trots att vi som stog ganska långt fram och inte riktigt hörde vad han sjöng så lät det helt fantasktiskt! Det började pirra i magen redan under första låten. Han är grymt bra, ni som inte har hört honom får kolla under kategorier här på bloggen och lyssna och läsa lite!

Sen kom Lasse Lindh och bandet upp på scenen. Det var underbart. Jag är helt kär i de fem killarna, haha! Nej men de är jättefina och underbara (och snygga!). Det var skönt att se de igen, att se Lasse live har varit som terapi för mig under drygt ett års tid, så det rör mig verkligen att se dom.
De höll på ett bra tag. Mitt val av kläder var helt rätt, även om jag helst hade stått där utan ett enda plagg på kroppen, för det var verkligen varmt. Men att det var otroligt varmt där inne, att jag svettades som aldrig förr och att jag nästan var svimfärdig hade inte hindrat mig från att stå där framför scenen hela natten och dansat och sjungit och lett som ett fån. Absolut inte!

Vad är det som är så speciellt med de här killarna då?
Kristoffer är som sagt helt grym! Jag vet inte hur många jag har fått att gilla honom, men det kan nog vara ett 20-30-tal, och fler ska det bli. Han förtjänar verkligen det och jag tror att han kommer att komma långt! Han släpper ett nytt album snart också, som Lasse har producerat.

Lasse har en sån kontakt med publiken från scenen som få artister har. Jag blir lite bortskämd med det, så när jag går på spelningar med andra artister så kan jag tycka att det känns lite småstelt. Lasse har förmodligen sveriges finaste fans också. Man får ofta kontakt med fler av dom, kan prata med nästan vem som helst på en spelning och får ofta nya vänner. Han skriver texter som få och kan verkligen framföra dom på ett bra sätt. Och som sagt, bandet är helt underbart!

Sen bjöd Kristoffer på en liten spelning i ett litet rum efteråt. Vi var kanske tio personer i rummet, och det var helt perfekt. Han började med en låt han visste att jag ville höra, Vem var det som sköt Kurt Cobain. Sen fortsatte han med några till låtar, Ikväll är vi rebeller var en av dom. Jag försökte sjunga med men mina läppar skakade som löv, och tårarna var nära. Det var otroligt vackert!

På vägen hem sen lyssnade jag på musik som jag hört under kvällen, och satt och log hela vägen. Jag var svettig och blöt av regn men ingenting spelade egentligen någon roll, för det här var den bästa kvällen på väldigt, väldigt länge!

Tack killar för en grymt underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: Moa

Åh, önskar att jag var där:)

2009-09-04 @ 07:45:44
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: nathalie

fan vad härligt att du fick en såpass underbar kväll!<3

2009-09-04 @ 08:30:44
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: Hedberg

Tack för att du var där!

2009-09-05 @ 16:04:35
Postat av: anni med litet a och inget e

Åh vad fint det var att få se dig igen <3

2009-09-06 @ 00:01:29
URL: http://beivor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0