´Gråa dagar

Hej på er!

Idag har jag en riktigt grå dag. På gränsen till svart.
En sån dag då man är nojig och tror att de man älskar mest undviker en.
En sån dag då man kan bryta ihop för att någon inte svarar i telefonen eller på ett sms.
En sån dag då ingenting fungerar som det ska. Och när det väl gör det så är det inte roligt längre.
En sån dag då den där korsningen på väg till mataffären är extra jobbig.

När jag väl kom till affären och ställde mig i kassan så spelade jag glad och nöjd med ett paket toapapper, ett paket flingor och lite till, så står det i kassörskans panna med stora bokstäver "DEPRIMERAD TORRBOLL"- Eller ja, det låter så på hennes tonläge i alla fall. Jätteupplyftande, jag lovar!

När jag har sånna dagar så finns det en låt som gör att det hela känns liiite bättre.
En låt som jag har gillat starkt sen jag köpte albumet i vintras. Av artisten själv.
Jag vet inte vad det är med låten riktigt, men den gör mig lugn av någon anledning. Som att instrumenten i låten viskar i mitt öra att det är bra nu, att jag kan andas ut och ta det lugnt. Att jag inbillar mig och att allt är som det ska. Samtidigt som hans sång värmer otroligt mycket i den här låten. Det är den mest spelade låten i min ipod. Om det är för att jag har gråa dagar alldeles för ofta och behöver lugna ner mig, eller om det är för att det helt enkelt är en GRYM låt, är det ingen som vet, haha!

Nu finns det ett problem: Låten finns inte på youtube, inte på spotify och inte på myspace.

Låten heter i alla fall "Vem var det som sköt Kurt Cobain" och han som sjunger den så underbart heter Kristoffer Hedberg. Jag får se om jag lyckas lösa det snart. Så att ni kan få höra.

Kramar
Natalie.

Kommentarer
Postat av: Maria

uppdatera snart, jag saknar dina inlägg! <3

2009-08-11 @ 17:45:47
URL: http://lukeskywalkertonight.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0