´Det här med inspiraion

Hej på er!

Jag sitter just nu i min otroligt sköna säng i mitt röda rum som är helt fyllt av kläder exakt överallt.
Fönstret är lite öppet och det ösregnar ute. Det är något speciellt med regn, det är mysigt att höra på hur hela himlen ramlar ner, och hur vattnet porlar ner för taken. Hela staden har gått och lagt sig. Jag har inte hört en bil köra förbi på gatan utanför sen jag kom hem.

Jag gick ute i regnet för ett tag sen. Det var otroligt kallt att gå med bara korta shorts mot blöta, kalla buskar, men att trängas två under ett paraply och gå igenom en mörk, tyst stad där endast lokaltidningens bil visar tecken på liv är ganska mysigt ändå.

Det här hade ingenting med musik att göra, jag sprang inte in i Håkan på stan, jag hade inte med mig min ipod, jag sjöng inte, jag hade absolut ingenting som hade med musik att göra på tankarna. Men jag tänkte bara försöka snabbt förklara för er.

Jag skriver väldigt sällan nu för tiden. Har sällan varken inspiration eller ork. Med inspiration menar jag inte att jag inte vet vad jag ska skriva, jag kan ha flera inlägg på lager i mitt huvud. Men inspiration till att skriva ihop ett inlägg som ni vill läsa, eller att blogga överhuvudtaget.

Vissa saker ger mig mer inspiration än andra. Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är, men om jag skulle behöva göra en liten lista på saker som ger mig inspiration så skulle jag skriva:
* Nya städer och platser. Jag fullkomligt älskar att gå i en stad jag aldrig, eller sällan, varit i förut. Att utforska en ny stad, behöva fråga sig fram eller kanske till och med ta hjälp av en karta.
* Konserter. Konserter för mig tar väldigt mycket energi. Det blir oftast några timmars resor, jag suger i mig varenda ord i låtarna när det är live, jag är ofta i ett slags rus efteråt, ett glädjerus, och ibland kan jag drabbas av ångest dagen efter. Förmodligen för att det tog slut så snabbt, eller för att det dröjer så tills nästa gång.
* Små små händelser. Som regnet just nu till exempel! Det har regnat ganska mycket senaste veckorna, så det är ju inget nytt och fräsht direkt.

Tyvärr är det inte allt för ofta just den slags inspirationen kommer. Idag kom den, men ni fick inget musikinlägg. Ni fick ett personligt inlägg. Men jag kan ju samtidigt upplysa er om att Lars Winnerbäck drar ut på en höst/vinter-turné, och att biljetterna släpptes i fredags klockan 09:00. Han kommer till ganska många städer, bokabokaboka!

Godnatt på er!


Kommentarer
Postat av: Nathalie Saviluoto - MUSIC & Photography

det är kul att läsa personligt också söt!

2009-07-19 @ 13:52:59
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist

Nej jag har bara testat krämen, men om du använt den i två år och den inte funkar tycker jag du ska byta faktiskt

2009-07-21 @ 13:28:47
URL: http://micromiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0