´Snabb update!

Hej!

Jag ville bara säga att Lars Winnerbäcks nya singel Jag får liksom ingen ordning släpptes i fredags! Jag vet att jag inte har skrivit något alls om det tidigare, jag ber så mycket om ursäkt för det.

Singeln har en b-sida som heter Från kylan in i värmen.

Låtarna finns att lyssna på på Spotify och på Myspace, och självklart kan ni beställa den från cdon!

Jag håller på att lyssna på låtarna nu. Lite tidigt för att skriva små recensioner tycker jag.
Men! Ni vet när man lyssnar på en låt för första gången och den kommer som ett slag i magen och man blir så lycklig för att artisten har lyckats igen? Den känslan får jag inte. Inte alls. Första låten låter lite 80, 90-tal kanske, kan inte sätta fingret på vad det är. Lite schlager? Jag vet inte alls, ett helt nytt sound från Lars Winnerbäcks sida i alla fall. Andra låten är helt akustisk, och det känns lite skumt på något sätt.

Men, jag tror lite på den första låten faktiskt! Jag kan nog behöva höra den några gånger först bara..

Jag ser fram emot att smaka på hela albumet sen, det ska bli spännande!

Vad tycker ni efter att ha lyssnat på dom?
Skriv gärna vad ni tyckte första gången och efter ett par gånger!


Kommentarer
Postat av: nicolina

introt är verkligen spännande. så väldigt icke-winnerbäck tycker jag. men ändå bra, måste jag säga. äh, tummen upp!

2009-08-24 @ 16:07:12
URL: http://dimmigadagar.wordpress.com
Postat av: Sandra

Så fort "jag får liksom ingen ordning" sätter igång, innan han ens har börjat använda ord, så ler jag. Jag gillar det! Tempot, texten, soundet, ALLT! Det är som en chock men en positiv sådan. B-sidanär nästa chock. Den är raka motsatsen. Den har jag svårare att ta till mig. Den är inte lika lättsmält men ändå så jävla mkt Lasse!

2009-08-25 @ 19:12:47
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: saran

jag gillade inte den alls först. nu har jag tagit den till mig, för den fick ett fint samanhang på skivan. men det är, i mina öron, inte en av hans starkaste låtar på något vis.

2009-09-24 @ 00:08:10
URL: http://saratrorhonvet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0