´Jag kan om jag vill

Hej igen!
Jag vet inte riktigt hur jag ska styra upp det här med bloggen. Det jag gör nu är i alla fall uselt!

Nu kommer ett litet tråkigt inlägg kanske. Men idag har jag lite inspiration. Något som gör att jag vill skriva av mig, någon slags kliande i fingrarna. Det kan ni tacka min jobbarkompis för!

Vi diskuterade musikgenrer hela dagen idag, han retades mest och sa att det jag lyssnar på är bögmusik, musik av bögar, annars brukar han säga tjejmusik, musik för tjejer.

Vänner, Håkan Hellström är inte bög, han har sin kära Natalie och två barn. Lika så Lasse Lindh, Timo Räisänen och Moneybrother. Inte bögar.

Sen innehåller det jag lyssnar på en hel del tjej-artister också. Annika Norlin, Miss Li, Marit Bergman, Jonna Lee, ni förstår! Bögar? Nej. Flickdrömmar? Njae..

Hur är det med andra punkten då, är det bara tjejer som lyssnar på det?

Majoriteten är tjejer, det vet jag. Men jag vet också att det finns många, många killar som lyssnar på det! Jag känner en hel del killar som älskar Håkans, Lars Winnerbäcks, Lasse Lindhs och Kents musik. På konserterna ser man ibland mest tjejer, men också en hel del killar! På Håkankonserten jag var på för någon månad sen så var det rätt jämnt tror jag. Många vuxna män runt 40-årsåldern. Äldre par, tonårstjejer, tonårskillar, ja! Alla var där helt enkelt!

Sen diskuterades det att Kent inte alls var rock. Kent är hur rock som helst. Indierock! Han definerade Kent som pop, rock för honom var ungefär AC/DC. AC/DC är hårdrock!

Så. Indiepop är inte bögmusik, inte flickmusik, och Kent är indierock.

Att jag stog på mig om saken gjorde honom bara på mer rethumör. Han skulle retas, även om han visste mycket väl att jag faktiskt hade rätt, så ville han säga att det var fel.

Jag vet att ni tjatar på updates. Ni är fina! Ska snart beställa hem lite skivor och grejer, då kan ni få se vad jag beställer, och bli inspirerade. Få ett litet tips också!
Update:
Maria påminde mig om en sak jag glömde skriva. Självklart så skulle det inte spela någon roll om varken Håkan, Timpan eller någon annan skulle vara bög. De skulle förmodligen göra samma musik i vilket fall som helst! Det hoppas jag att ni förstår att jag menade.. Puss på er!

Kommentarer
Postat av: natta

kul att du skrivit!



håller med dig om genrerna! sedan tycker jag det är synd att man "måste" kategorisera musik, men du har helt rätt (även om acdc själva sagt att deras musik är mer åt blues-hållet...)så förstår jag vad du menar!



puss söt.



2009-04-16 @ 19:38:44
URL: http://almond.blogg.se/
Postat av: anni

Jag håller med dig, men det visste du säkert redan.



Förresten är det min födelsedag nästa söndag, så om du är i skivbeställartagen så önskar jag mig en Tribecasingel (A).



Nej men skämt åsido, jag har saknat ditt bloggande.

Och dig, jag saknar dig.



Puss!

2009-04-17 @ 22:10:22
URL: http://beivor.blogg.se/
Postat av: anna

fan vilken bra musiksmak du har =D

2009-04-18 @ 16:31:23
URL: http://anaba.blogg.se/
Postat av: maria

jag håller med dig. verkligen. och förresten, om någon av dom du räknat upp skulle vara bög, vad skulle det spela för roll? musiken skulle inte ha varit annorlunda för det. en artists läggning har ingenting med en artists musik att göra. oftast.



själv får jag ibland kommentarer som "hur fan kan du gilla den gnällspiken?!" om jag av en händelse råkar nämna håkan hellström.

och jag måste säga att det är otroligt patetiskt att hacka på folks musiksmak egentligen. för om man tänker efter, musik är inte bara musik. musik kan betyda oerhört mycket för en, och då vill man inte att folk ska komma med en massa dumma kommentarer om det.

2009-04-18 @ 23:17:26
URL: http://lukeskywalkertonight.blogspot.com
Postat av: Sandra

Hahaha fy fan vilken korkar kollega! Det var det dummaste jag hört!

2009-04-22 @ 17:15:24
URL: http://lovemusicandlyrics.blogg.se/
Postat av: anna

hah abra inlägg och håller helt med dig!



ja underbart med ny skiva fårn kent :) grymt efterlängtad!

2009-04-23 @ 20:37:16
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0