´Allsång på Skansen


Som jag skrev i tidigare inlägg, Håkans extranummer var magiskt, men nu till resten av programmet:

20:00 så började programmet, som vanligt med "Stockholm i mitt hjärta" det skriker sommar och skickar ut solstrålar genom tvskärmarna..
20:05 Kommer Håkan ut på scen, det pirrar i magen och han är gul som solen han med!
Han inleder programmet med "För en lång lång tid" som är den första singeln till "Försent för Edelweiss".
Det var bra, man sjöng med.
20:10 valde Håkan sin allsång, det blev "det som sker, det sker" och den framförde han bra.
Mellan 20:19 och 20:39 så var Arja Saijonmaa, Bosse Parnevik och massa sidoprat om bland annat hur allsångshäftena sett ut genom åren..
20:39 Kommer Christer Sjögren in och sjunger "I love Europe" jag tar fram laptopen och svarar på dom som skrivit på msn..
20:45 kommer Miss Li upp på scen i värsta gräddbakelseklänningen, och framför sin låt "oh boy" grymt bra!
Hon var galen på scen, satt vid sitt piano, fick den där minen som småbarn får när det är bus på g, och sen tar hon i från tårna när hon sjunger, grym tjej det där!
Miss Li är en av de artister som faktiskt inte finns med i min header, fast hon borde, för det kommer nog en del prat om henne med här..
20:55 Kommer Håkan upp på scen igen, han blir sista artisten för kvällen, han sjunger "Kär i en ängel" det var grymt!
Jag älskar den låten, den är så söt med tanke på att han sjunger om sin tjej Natalie Davet.
Jag rös och det pirrade i magen, det var så fint!
20:59 avslutas programmet på samma sätt som det började, med "Stockholm i mitt hjärta"!

Sen gick man in på webben, och där fick man se extranummret, först var det Arja och Christer, lite prat och sånt, och även det avslutades i princip med Håkan och vad jag tyckte om det kan ni läsa i föregående inlägg.

Grymt program, en timme och 40 minuter ägnade jag åt det, och det var det verkligen värt!


Såg ni det ?

(Bild lånad från svt.se, fotograf: Johanna Engholm)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0